Sátán modern háromszöge

Sátán három eszmét hozott létre a modernségben.

Az információ-energia-anyag hármas felosztás itt is tapintható.



Az első az információ, azaz a szellemi alap. Ez volt a protestantizmus. A sátánista reformerek - Luther, Calvin, s bűntársaik - alapozták meg.

A második az energia, a ható erő. Ez a liberalizmus.

A harmadik maga az anyag: a felvilágosodás.

A felvilágosodás tehát a bajok alapja mint a protestáns eretnek eszmék érett gyümölcse, melyet a liberális eszme tett késszé, ez lassan világrenddé nőtte ki magát a XIX. sz. elejére-közepére.

A reformáció elszakította a kereszténységet a hagyománytól, a liberalizmus elhozta a féktelen emberi ösztönök legitímitását, s a felvilágosodás végül bedobta Istent a sufniba.

A nyugati kereszténység eleve tévúton haladt, félig a hagyományban, félig az önelégült emberségben. A reformáció csírája tehát létezett már nyugaton. De a csíra kikelésére várni kellett ezer évet. Luther pedig ráült otromba fenekével és kikeltette.

Jött lassan egy álkereszténység, mely egyszerre mutat két ellentétes arcot: a hedonizmust és a puritanizmust. A jó itt vagy az anyagi habzsolás vagy az önkínzás.

Az eredeti keresztény eszme, mely keleten továbbélt, s mely sokban azonos a korai pogány természetes erkölccsel egész mást állít. Azt, hogy aki a jót követi, az valójában nem szenved, hanem ellenkezőleg: a saját érdekét nézi.

A nyugati álkeresztény erkölcs ehelyett végletekbe ment: mert vagy hedonista (azaz az a jó, ami anyagilag jó) vagy puritán (azaz kínozzuk magunkat, mutatva milyen jók vagyunk). Vagy taposoljuk a gazdagot, hogy Isten embere, hiszen Isten tette őt gazdaggá, vagy pedig járjunk direkt szakadt ruhában, éhezzünk, ne csináljunk semmi vidámat, a nőket öltöztessük férfinak, s legyünk baromira büszkék magunkra, hogy a "gonosz" anyagtól ily távol állunk.

Mindez megtisztította lassan a terepet az immár nyílt sátánizmus számára. Sok mai őszinte nyugati keresztény rémülten és őszintén szemléli az eredményeket, de nem veszik észre: a rendszeren belül nincs megoldás. Megoldásuk ugyanaz, mint plüssmackóval harcolni a terrorizmus ellen.

Ki kell kiküszöbölni a liberalizmus, a protestantizmus és a felvilágosodás sátáni hármas szövetségének hatását, s visszatérni a főútra. Ez a cél.

Megjegyzések

  1. Szerintem az eredeti lutheri protestantizmussal nincs semmi gond. A protestantizmus véleményem szerinte csak később tért tévútra.
    Viszint abban sajnos egyet kell értenem, hogy a mai protestantizmus nagy része sajnos nyíltan gonosz érdekeket szolgál. Pl az amerikai (zömében protestáns) keresztények a legnagyobb pártolói a cionizmusnak, Izraelnek és az USA agresszív politikájának. Ők annyira szeretik Izraelt, hogy az sem érdekli őket ha ezért cserébe ártatlan ortodox keresztény arabok milliót gyilkolják le ez miatt.

    VálaszTörlés
  2. "A felvilágosodás tehát a bajok alapja"
    Tehát jobb lenne nem gondolkodni, csak tenni, amit az egyház megkövetel?
    Mitől jobb a katolikus egyház?

    VálaszTörlés
  3. Luther nyilván jó szándékú volt, el akarta takíratani a téveszméket, csak hamar a gyereket is kiöntötte a fürdővízzel együtt.

    VálaszTörlés
  4. Ez nem vallási kérdés. A felvilágosodás is vallásos volt szinte 100 %-ban a kezdetekben.

    A kérdés az, hogy míg a felvilágosodás előtt Isten volt a kzöpontban, addig után az ember.

    VálaszTörlés
  5. Ettől, még mindig nem tudom, hogy mitől jobb a katolikus egyház?

    VálaszTörlés
  6. Mert Isten központúságú világot hirdetett.

    VálaszTörlés
  7. És az miért jó?

    VálaszTörlés
  8. Attól, hogy helyes módon helyezi el az embert a világban.

    VálaszTörlés
  9. Isten szolgájaként?

    VálaszTörlés
  10. Igen, viszont olyan szolgaként, aki istenesedhet.

    VálaszTörlés
  11. Miért kell mindig szolgálni valakit?

    VálaszTörlés
  12. Miért kell mindig figyelembe venni a gravitációt?

    VálaszTörlés
  13. A gravitációra picit több a bizonyíték.

    VálaszTörlés
  14. Ha elengedek egy követ, az leesik a földre. Szimpla megfigyelés. Persze nálam sokkal okosabb emberek ezt tudományosan is el tudják magyarázni.
    Milyen megfigyelés vagy tudományos magyarázat tudja bizonyítani bármilyen isten létezését?

    VálaszTörlés
  15. Honnan van maga a létezés? Miért nincs semmi a valami helyett?

    VálaszTörlés
  16. Miért hívják a kanalat kanálnak? Miért nem döpnek?

    VálaszTörlés
  17. Ez Platón és Arisztotelész vitája. Bár Platón közelebb áll hozzám, ebben Arisztotelésznak adok igazat: ez csak definíció kérdése.

    VálaszTörlés
  18. Akkor hogyan definiálnál egy istent?

    VálaszTörlés
  19. És meg is tudod személyesíteni, mint pl Jézust?
    Vagy csak mint elvont fogalom?

    VálaszTörlés
  20. Aki a mindent meg tudja teremteni, annak mi akadálya, hogy személyes is legyen?

    VálaszTörlés
  21. Ha aki, akkor mindenképpen személyes.
    Akkor viszont miben testesül meg?

    VálaszTörlés
  22. Aki = ami. Az ősok lehet mindkettő és egyik se.

    Amiben csak akar.

    VálaszTörlés
  23. Ez így nagyon csak elméleti síkon létezik, és azt is csak akkor, ha hiszel benne.
    Hogyan tudod a gyakorlatban igazolni bármilyen isten létezését?

    VálaszTörlés
  24. A gyakorlatban a természeti alaptörvények léte se igazolható.

    VálaszTörlés
  25. Lehet, bár nem vagyok biztos benne, de fizikailag manifesztálódnak.
    Hogy teszi mindezt egy isten?

    VálaszTörlés
  26. Képes a mindenséget megteremteni, de a megtestesülés már neki is túl nagy feladat?

    VálaszTörlés
  27. Úgy tűnik. És amíg ez így van addig a teremtés is több mint kétséges.
    Számodra hogyan manifesztálódik(dott) isten?

    VálaszTörlés
  28. Mert nem mondasz rá példát.

    VálaszTörlés
  29. Ki mondta, hogy teremtmény?

    VálaszTörlés
  30. Akkor használd a "létező" szót "teremtmény" helyett. A kérdés ugyanaz marad.

    VálaszTörlés
  31. Ha nincs lét, honnan a létező?

    VálaszTörlés
  32. Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?

    VálaszTörlés
  33. Rossz párhuzam. Egyébként a darvinizmus szerint a tojás volt előbb.

    Esetünkben a kérdés: miért van bármi is?

    VálaszTörlés
  34. Igaz, semmi értelme az életnek. Fejezzük is be.
    Ajánlott vers: József Attila - A Dunánál.
    Miért ne lenne bármi? Azért mert valamit nem tudunk/értünk, még nincs szükség irreális magyarázatokra.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon