A lelkes fiatalok

Egy újabb ballib hazugságra derítek fényt.

A választások napján minden ellenzéki média büszkén mutatta a sorban álló átjelentkezős szavazókat, hogy íme a csupa fiatal, akik majd jól leváltják a Fideszt.

A választások után pedig minden média egy londoni kamufelmérést mutatott be, mely szerint ott a Fidesz 10 % alá esett, azaz be se jutott volna a parlamentbe, ha a külképviseleti szavazatok alapján lenne a végeredmény.

Rögtön gyanítottam, hogy ez az egész hazugság. De most már bizonyítékom is van rá.


íme a kamufelmérés


A valasztas.hu adatait lementettem a hét közepén, még a leveles, az átjelentkezős és a külképviseleti szavazatok teljes összeszámolása ELŐTT. Majd szombaton megnéztem a végleges adatokat. Nos, a leveles szavazatokat direkt nem vettem figyelembe, azaz csak azt néztem meg, hogy változott a szavazatok aránya minden lista esetében az átjelentkező és a külképviseleti szavazatok miatt.

Az eredmény érdekes. A lényeges eltérések a valódi végeredményhez képest:

  • a Jobbik így picit jobb eredményt ért volna el,

  • az MSZP-P egy picit rosszabb eredményt ért volna el, de még éppen bejutott volna így is a parlamentbe

  • a kétfarkú kutyák dupla olyan eredményt értek volna el, de ez se lett volna elég a parlamentbe való bejutáshoz

  • a Momentum sokkal jobb eredményt ért volna el, bejutva a parlamentbe,

  • az LMP dupla olyan eredményt ért volna el,

  • a DK kiesett volna a parlementből,

  • az Együttnek most nem kellene pénzt gyűjtenie, mert elérte volna az 1 %-ot,

  • a Fidesz eredménye jelentősebb alacsonyabb  lett volna, de így is kb. a dupláját kapta volna, mint a második helyezett Jobbik.


Hát nem tudom, de ez nekem tetszik. A DK kieséséért cserébe nincs fideszes kétharmad? Benne vagyok!

Íme ez lett volna nagyjából a mandátumeloszlás az egyik mandátumkalkulátort használva:

  • Fidesz: 120

  • Jobbik: 31

  • LMP: 19

  • MSZP: 16

  • Momentum: 9

  • egyéb: 4 (egyéniben bejutott volna az Együtt 1 mandátummal, a DK pedig 2-vel, plusz 1 nemzetiségi)


Magyarul: ökörség volt az ellenzéki médiák szövege.

íme a valódi adatsor

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A kényszeres aláírók

Bolgár életszínvonal 2020