A Facebook-tiltás viccessége

Nem panaszkodni akarok. Sőt.

Annak idején Szolzsenyicin mondta, hogy az az ellenzéki, akit sose zaklatott a hatalom, nem is igazi ellenzéki.

Manapság is így van ez. Akit sose tilt ki a Facebook, az vagy sose foglalkozik közélettel vagy nem ellenzéki. Ma ugyanis a Facebook a nemzetközi médihatalom fontos része, így akit nem tilt le soha, az a hatalom érdekeit szolgálja.

Most van a hetedik letiltásom. De a mostani eset különösen vicces, mert nem arra hivatkozik a cenzor, mint eddig mindig, hogy pl. megsértettem mások vallását, "nemi kisebbségek" jogait, gyűlölködtem, hanem most az a baj, hogy extrém trágár voltam. Íme, mi a gond:



S íme mire válaszoltam ezt:



Érdekes, hogy a hatalom mellett állók szabadon sértegethetnek, akár faji, nemzeti alapon is, nem szankcionálják őket, de az erre való viszontválasz már sérti "közösségi" normákat.

Egyébként a Facebook felajánlja a fellebbezés lehetőségét, de ezt se bárkinek. Íme, ha az ember megpróbál felebbezni, most megpróbáltam, mivel nem politikai alapon lettem letiltva:



A fellebbezés nem küldhető el. Erre mondja a viccben Kohn bácsi: "ügyes".

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A kényszeres aláírók

Cenzorok a neten