A nő és a víz

Április 1-jén viccelni szokás.

Én most nem fogok viccelni, de mindenesetre látszólag könnyedébb témát vetek fel.

A jelentőségéről már írtam többször is. Most abból a szempontból hogyan érzékelhető a legjobban  a női lényeg. Már serdülő koromban ráeszméltem, a víz mint tisztaság jele mennyire alkalmas  a nőknek, míg a férfiaknál nem játszik szerepet. Míg  egy megfürdött férfi csak egy tisztálkodáson átment ember, addig egy nő esetében a nedves test kiemeli a nő lényegét.

S most ne gondolkodjon senki valamiféle szexuális, erotikus értelemre, nem valamiféle durva testiségről van szó, bár persze egy férfi számára nyilván elválaszthatatlan a szellemitől a testi élmény egy nő esetében.

Nem a meztelen női test a mérce, ott maga a testiség szárazon és nedvesen is elnyomja a többi fogalmat. Ugyanaz lenne átlátszó öltözék esetében.

Érdekes ezért ez a tapasztalat a lehető legtisztább alakban.


(Sarah Astarte Photo, 2017)


Nyilván hasonló elemzést lehetne írni a férfiakról is, de ahhoz női szerző kellene, aki meg tudná határozni a leginkább férfias elemet. Én azonban mint férfi nem tudok a férfiakról írni ebből a szempontból. Magamat nem vagyok képes kívülről nézni elemileg.

Megjegyzések

  1. Először amikor elolvastam az írást nem foglalkoztam vele különösebben. De amikor erről álmodtam pár napja, akkor rájöttem, hogy itt mélyebb témáról is lehet szó.
    Közben elgondolkodtam, azon, hogy ez a szöveg manapság, amikor a nők nagy része fél kiló sminket keny magára különösképpen aktuálissá válik. Egyetértek azokkal, akik az első randit uszodában szeretnék tartani.

    A kép egyébként Bulgáriában készült?

    VálaszTörlés
  2. Én sminkpárti vagyok. Nyilván tudni kell sminkelni. De azt hiszem, hogy még mindig kisebb rossz a túlzott smink, mint a semmi smink.

    Mo-on a nőknél szerintem a fő baj, hogy túlságosan követik a divatot. Ennek a rossz oldala: olyat is magukra vesznek, ami az ő testalkatuknak éppen nem jó. Meg olyan divatot is követnek, ami senkinek se jó.

    Bulgáriai a kép.

    VálaszTörlés
  3. Ebben nem értek egyet, szerintem minél kevesebb a smink annál szebb a nő, mert így látszódik az eredeti szépség, vagyis a dolgok esszenciája. A smink csak fölöslegesen eltakarja a dolgokat.

    Abban egyetértek, hogy Magyarországon a többség nagyon majmolja a mainstream-et. És ez sajnos nem csak a divatra igaz.

    Azért gondoltam, hogy bulgáriai a kép, mert nincs tusoló, hanem a víz egyből a csempékre megy. És tudtommal ez valami bulgár specialitás.

    VálaszTörlés
  4. Igen, amikor először voltam BG-ban, pár dolog megdöbbentett. Hiszen ugyan származáslag bolgár vagyok, de 19 éves korom előtt sose jártam az országban, azaz ismertem sok bolgár szokást, de semmit se az aktuális bolgár dolgokból.

    Az egyik ilyen dolog volt, hogy a fürdőszobák 90 %-ábna se kád, se zuhanyfülke nincs.

    Egyébként ennek van egy nagy pozitívuma: kevésbé gombásodik a csempe.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A kényszeres aláírók

Idegenellenesség