Kamunyomor


Különösen demagóg cikk minap a Kolozsszaros blogban, mely szerint míg Spanyolországban dőzsöl a nép a jóléttől, addig Magyarországon nyomor van és rettegés.





Személyes emlékekből tudtam mi a valós helyzet. De íme a számok is, melyeknek utána néztem.





spanyol-magyar minimálbérek (euróban, bruttó)




Az éves átlagárfolyamon számoltam át a forintot euróra, a spanyol peseta esetében ugyanezt tettem, német márkára számoltam át az euró bevezetése előtte időkben, majd azt a hivatalos márka/euró áttérési árfolyamon.





Jól látható: hatalmas esés a 90-es években, majd gyors emelkedés 2000-től, aztán enyhe esés, majd ismét lassú emelkedés azóta. Sehogy se jön ki az a narratíva, hogy Orbán alatt zuhanás van, s folyamatos lemaradás a régióhoz viszonyítva.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A kényszeres aláírók

Idegenellenesség