Egy szerencsésen elhunyt projekt


A magyar ballib agytröszt utolsó nagy próbálkozása az internet megzabolázására 2012-ben történt. Ekkor a Magyar Újságírók Országos Szövetsége nevű sóhivatal úgy döntött, létrehozza a Magyar Civil Újságírók Szakosztálya nevű egységet, melybe jelentkezhet bárki, aki rendszeresen publikál a neten cikkeket.





A szervezet honlapján lehetett jelentkezni. S tényleg mindenkit fel is vettek, aki jelentkezett és megadott magáról ellenőrizhető adatokat.





A tagság semmilyen jogot nem adott, egyszerűen a cél az volt, minden netes közíró, blogger, aki tag, írja a neve mögé, hogy HCJD (a szakosztály nevének angol rövidítése), ezzel jelezve, hogy az illető nem valamiféle anoním "troll", hanem a MÚOSZ által ellenőrzött valós, felelős személy.





Persze előre is átláttam az egészen, de ennek ellenére én is jelentkeztem, s fel is lettem véve. Tag voltam 2 hétig, akkor ugyanis értesített a HCJD vezetősége, hogy panasz érkezett ellenem, s megállapították: a panasz jogos, megsértettem a szervezet szabályait szalonképtelen viselkedésemmel, így ki vagyok zárva, a jövőben ne használjam nevem mögött a HCJD rövidítést.





Szót is fogadtam, bár még 2013 közepéig használtam a HCDJ rövidítést nevem mögött, csak úgy viccből.





Aztán az egész szervezet szétesett, alig csatlakoztak hozzá, s a csatlakozók se vették komolyan. 2015-re már 10-nél kevesebb fanatikus ballib blogger használta a HCJD jelzést. Ekkor én is abbahagytam a HCDJ "rövidítés" használatát.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A kényszeres aláírók

Idegenellenesség