Kapitalista Komszomol


A múlt hónapban új munkahelyen kezdtem dolgozni. Általában 2-évenként szoktam munkahelyet változtatni, csak egyszer esett meg, hogy valahol 4 teljes évig ott ragadtam.





Mivel az új munkahelyeken a kezdet mindig felkészítés, tréning (csak nagyon szar helyeken nincs ilyen), ilyenkor az ember szembesül az agymosás áldozataival. Hiszen a legtöbb kolléga jellemzően nagyon fiatal, a 24 éves kisebbik fiam korosztálya, sokaknak ez az első munkahelye egyenesen. Azaz nem most lettek agymosottak, nem is éppen az új cég hibája az egész, hanem egyszerűen a környezet ezzé nevelte őket.





Amióta megjelent a munkaerő-piacon ez a nemzedék, a helyzet mindig mindenhol ez. A 80-as években születettek még nem voltak ilyenek, ezt meg kell erősen állapítanom. Aki viszont 1990-től kezdődően született, ott egyre több az agymosás-áldozat. Szerencsére - s ez nagyon jó hír - ma se ők a többség, de pont ezért tűnik ki ez a furcsa kisebbség.





Azt írtam, kapitalista Komszomol, mert a kommunizmus-kori agresszív fiatalokra emlékeztet, akik akkor szintén kisebbség voltak. Akik komolyan elhitték a hivatalos ideológiát.





Pár tipikus kérdés. Mondjuk maradok háromnál: mi okoz neked a munkádban kielégülést, mi számodra a boldogság, mik pozitív tulajdonságaid.





Ezek olyan kérdések, melyeknek sok értelme nincs, de lehetne rájuk akár értelmes választ is adni. Lássuk a válaszokat!





Mi okoz neked a munkádban kielégülést?





  • őszinte válasz: az, hogy a munkahely nem túl stresszes, munkámat képes vagyok elvégezni, s rendesen megfizetnek érte,
  • őszinte, politikailag korrekt, udvarias válasz: az, hogy megbecsülik munkámat,
  • komszomolista válasz: az, hogy a cég fejlődik munkámnak köszönhetően.




Mi számodra a boldogság?





  • őszinte válasz: az, hogy az életem harmónikus legyen, szellemileg, lelkileg és anyagilag is biztonságban,
  • őszinte, politikailag korrekt, udvarias válasz: az, hogy céljaimat elérjem,
  • komszomolista válasz: számomra a cég érdeke a magánérdekem is, így a cég sikere boldogsággal tölt el.




Mik pozitív tulajdonságaid?





  • őszinte válasz: nyugodt, türelmes, empátiás, aktív, segítőkész ember vagyok,
  • őszinte, politikailag korrekt, udvarias válasz: csapatjátékos vagyok,
  • komszomolista válasz: munkaholista és perfekcionista vagyok.




Akkor szoktam nagyot röhögni, amikor a komszomolista válasz annyira sablonná válik, hogy már senki se veszi komolyan. De a komszomolista aktivista ilyenkor se szokta észrevenni magát.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A kényszeres aláírók

Idegenellenesség